Bucur Tuning

Like us…

Wallpaper of the Hillclimb

Vlad Cosma: “124 Abarth este o masina foarte prietenoasa, iar cu un setup potrivit este si foarte rapida”

Dupa Rally Sliven, etapa din Bulgaria la care a luat startul alaturi de Florin Dorca, Vlad Cosma a raspuns intrebarilor RallyMax despre sezonul sau pana in acest moment. Cu putine prezente din punct de vedere competitional, Vlad ne-a povestit experienta de la Sliven, dar si ca are in plan sa ia startul la etapele de Super Rally din 2018.

 

Credit foto: RallyZoom.ro

RallyMax: Salutare Vlad, ne bucuram sa stam din nou de vorba. Cum a decurs pentru tine pana acum sezonul 2018, unul in care ai participat la diferite competitii?

Vlad Cosma: Salut baieti, deja imi faceam probleme ca nu ma mai bagati in seama, dar acum m-am linistit πŸ™‚

Pana acum 2018 a decurs perfect, ne-am acomodat foarte repede cu noile corturi din parcul de service, iar laptopul functioneaza in parametrii. Din punct de vedere sportiv insa lucrurile au fost mai sarace anul acesta, asa pana acum am facut doar un Super Rally si un raliu, dar cu satisfactii foarte mari din punct de vedere al felului in care am pilotat.

RallyMax: Recent ai participat la Rally Sliven, in Bulgaria, alaturi de mai vechiul tau prieten, Florin Dorca, pe un Fiat Abarth 124. Cum ai descrie aceasta experienta?

Vlad Cosma: Ma face sa ma simt batran acest apelativ β€œvechiul”. Revenirea vechiului prieten Florin mi-a facut placere si am putut, impreuna cu el, sa ma bucur cat de tare s-a putut de 124 Abarth. Din 2012, de cand nu am mai mers impreuna, Florin a facut multe curse cu multi piloti si a ajuns sa aiba o experienta care ii da un calm fantastic in masina. Asta mi-a dat o incredere foarte mare si am putut sa ma concentrez total pe masina.

RallyMax: Facand o comparatie acum ca ai pilotat si o masina RGT cu tractiune RWD, cat de dificil a fost sa pilotezi o astfel de masina in comparatie cu 4WD sau FWD?

Vlad Cosma: 124 Abarth este o masina foarte prietenoasa, iar cu un setup potrivit este si foarte rapida. Daca e sa ma gandesc la dificultati as putea sa ma las de curse din start. Mie imi face o mare placere sa fiu la volanul unei masini de curse, asa nu vad nicio dificultate, doar ca unele masini iti creeaza o placere mai mare, altele mai putina. Fiatul este una din masinile care iti da niste senzatii aparte cand o conduci. Dar cu siguranta trebuie sa te intrebuintezi mai mult ca intr-o masina de Gr N pentru a fi rapid.

RallyMax: In acest sezon a debutat Campionatul National de Super Rally, o competitie bazata pe sistemul superspecialelor de raliu, organizata in cateva orase mai mari care nu au parte de prea mult motorsport. Pana acum s-a desfasurat etapa de la Targu-Mures, acolo unde ai participat. Cum ti se pare aceasta competitie? Esti hotarat sa participi si la urmatoarele etape?

Vlad Cosma: Super Rally este o idee foarte buna pentru conceptul de motorsport & show care imbina foarte bine utilul cu placutul; adica poti sa te simti bine cu niste costuri reduse, in fata unui public numeros. Pana acum (Craiova 2017 si Targu Mures), reteta a fost una de success, cu un plus pentru traseul de la Craiova! Planul meu pentru sezonul acesta este participarea la toate etapele de Super Rally, pana acum am 1 din 1, deci suntem in target. πŸ™‚

RallyMax: Ce parere ai despre nivelul organizatoric al etapelor desfasurate pana acum in CNRD 2018, unul in mare crestere in opinia noastra si ce crezi ca ar mai trebui imbunatatit?

Vlad Cosma: Si asa lumea spune ca sunt hater si astfel nu vreau sa mi se sara in cap. Nu sunt in masura sa dau sfaturi organizatorice, dar in Bulgaria unde in mod normal sunt doar 20 de masini la start, unele lucruri sunt facute mult mai bine si cu bani mult mai putini. Clar noi suntem peste si nivelul se ridica de la an la an, dar se pot imbunatati lucrurile mult si ieftin. Ma refer aici la unele detalii de care m-am lovit recent in CNR, cum ar fi delimitatrea spatiului in parcurile de service sau felul in care se organizeaza verificarile tehnice (nu ma refer la partea tehnica ci din punct de vedere logistic pentru verificari) si alte maruntisuri.

Nici nu are rost sa incepem sa vorbim de cati oameni erau pe probe acolo ca raspunsul nu e neaparat legat de organizare.

RallyMax: Vlad, iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa te vedem cat mai des la volanul masinii de concurs in finalul sezonului 2018! In final, ai cuvantul.

Vlad Cosma: Eu multumesc pentru intrebari si sper ce sperati si voi, dar vedem ce iese. Nu mai zic nimic ca apoi nu ma mai opriti, vacanta placuta tuturor! πŸ˜€

Leave a Reply