Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Emanuel Resiga: “Probe inguste, infricosator de inguste, dar atat de frumoase”

Emanuel Resiga s-a aflat pentru a doua oara in acest sezon la startul unei etape de CNR din postura de forlighter. Dupa ce la Timis Rally a abandonat dintr-un motiv tipic in raliuri, ruperea unei planetare, timisoreanul a schimbat masina pentru Arad si a incheiat etapa de pe macadam la volanul unei Toyote. Noi vrem sa-l vedem cat mai des in CNR in postura de forlighter si, speram, chiar in concurs in sezonul viitor.

 

RallyMax: Salut Ema! Care sunt impresiile la cald dupa Arad?

Emanuel Resiga: Sunt foarte fericit ca am putut sa iau startul si de asemenea sunt multumit ca am adus masina la finish.

RallyMax: Povesteste-ne un moment dificil si unul amuzant de la Raliul Aradului. 

Emanuel Resiga: Momentul dificil a fost chiar la superspeciala cand am venit prea optimist pe saritoare, crezand ca este “blanda” ca in anii trecuti si m-am trezit in bot pe asfalt stramband scutul si cu o panica mare crezand ca am strambat si baia de ulei. Momentul amuzant a fost la saritoarea lui Nastase. La prima trecere am venit mai incet dupa experienta de vineri si cu toate ca am simtit ca ne-am desprins de la pamant pe etapa ma tot contraziceam cu copilotul meu care sustinea ca nu ne-am desprins. Astfel i-am zis “bine, tura viitoare vin cu +20km/h sa nu mai zici ca nu ne-am desprins”. Si desigur, iar am sarit in bot la fel ca pe SS :). 

RallyMax: Cum ai descrie raliul pentru cineva care nu a mai fost pe probele de langa Arad?

Emanuel Resiga: Probe inguste, infricosator de inguste, dar atat de frumoase. E o placere sa mergi tare pe ele daca stii si iti permiti.

RallyMax: Ai evoluat in premiera intr-un raliu de macadam. Care sunt diferentele intre asfalt si macadam din punctul de vedere al unui pilot care se afla prima oara pe aceasta suprafata?

Emanuel Resiga: Pentru mine raliu inseamna macadam, asfaltul este pentru circuite. Imi doresc sa invat, sa stiu sa merg eficient pe macadam chiar daca nu imi permit sa fac performanta, doar pentru sufletul meu, sa stiu ca am “volanit” la maximul de potential al masinii. Sunt sigur ca e cu totul alt principiu de pilotaj, chiar daca nu am reusit sa il descopar in totalitate sau sa il stapanesc.

RallyMax: Care sunt, din punctul tau de vedere, rolurile unui forlighter la o etapa de CNR?

Emanuel Resiga: Fiind “masina organizatorului” atributile unui antemergator sunt mai complexe. Rolul principal este acela de a ingloba securitatea si concurentul in aceeasi masina. Asftel se parcurge raliul intr-un ritm de cursa, cu rezervele necesare in vederea terminarii raliului, timp in care se tine un ochii atent pe posibilele zone de risc, locuri in care poate aparea ceva neprevazut dupa trecerea securitatii, lucru ce trebuie raportat oficialilor din Stop.

RallyMax: Esti deja la a doua prezenta ca forlighter in CNR. La anul te vom vedea la start in concurs?

Emanuel Resiga: Cel mult in Campionatul Regional de RallySprint. Nu cred ca va fi posibil sa strang bani pentru campionatulul national.

RallyMax: In final, ai cuvantul!

Emanuel Resiga: In primul rand vreau sa ii multumesc lui Vali (Porcisteanu) pentru gumele de macadam donate. A facut un gest impresionant (cel putin pentru mine) exact in momentul in care aveam mai mare nevoie si nu am sa ezit sa il laud pt acest lucru de fiecare data cand voi avea ocazia. In al 2-lea rand ma bucur ca inca mai sunt oameni pasionati de motorsport si imi acorda suportul lor: Andreea Expres, DEME Macarale, A-CAR Timis, InfolieriAuto.ro, JR Shop, Tehnomind, AutoLCD Timisoara, LAMAX Prom, Resiga-Lu. 

 

Credit foto 2: Silviu Valentin Vasiliu

Leave a Reply