Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Abandon nefericit in Raliul Iasului pentru Csongor Szabo

Credit foto: RallyCow

Raliul Iasului, a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” 2017, s-a desfasurat weekendul trecut pe probele speciale de macadam din judetul Iasi, acolo unde peste 50 de echipaje s-au duelat pentru podiumuri. Cu 9 probe speciale si aproape 120 de kilometri cronometrati, raliul se anunta de la inceput interesant, mai ales prin prisma numarului mare de concurenti inscrisi in cadrul clasei 9, acolo unde Csongor Szabo si Rares Fetean au luat startul.

Cu sanse reale la titlul clasei 9, echipajul Ferroli a pornit in cursa din Moldova cu speranta unui rezultat bun, care sa ii mentina in primele locuri in clasamentul general anual. Cu o evolutie buna la sesiunea de antrenamente, acolo unde Csongor a avut in dreapta sa o serie de invitati, optimismul echipajului era ridicat inaintea startului.

Seara, echipajul Szabo/Fetean a fost prezent pe Bulevardul Stefan cel Mare si Sfant, acolo unde a avut loc o sesiune de autografe si startul festiv in fata fanilor din Iasi. Cu cateva mii de oameni prezenti pe zona pietonala din centrul orasului, Csongor si Rares au salutat publicul si au povestit despre motorsport cu fanii curiosi.

Prima zi de concurs s-a desfasurat vineri, cu 5 speciale incluse in program, printre care si superspeciala de la Rapa Galbena, o zona celebra unde fanii pot urmari masinile de concurs cum evolueaza. Cu o concurenta serioasa si o prima proba de acomodare, Csongor si Rares obtin un timp bun pe prima speciala, cu cateva secunde in spatele altor concurenti. Pe a doua speciala echipajul ridica usor ritmul si micsoreaza ecartul fata de echipajele din fata, ca mai apoi sa revina in parcul de service. “Am avut un inceput de raliu departe de a fi perfect. Setarile masinii nu erau perfecte si masina era instabila la viteze mari, dar am modificat unele detalii in parcul de service si plecam pe a doua bucla, cand cred ca vom avea o siguranta mai mare din partea masinii si vom putea ridica ritmul” a spus Csongor dupa primele doua probe speciale.

Pe a treia proba, echipajul face un progres foarte important, reusind un timp cu 30 de secunde mai bun decat la prima trecere pe “Cioca-Boca” si obtin al doilea timp in cadrul clasei 9. Masina se comporta foarte bine, ritmul era ridicat iar Csongor si Rares nu isi asumau niciun risc. A patra speciala e parcursa de echipaj cu acelasi ritm ridicat, dar un moment de ghinion pune capat raliului. Roata Suzuki-ului Swift agata un mal de pamant din interiorul unui viraj, masina e proiectata in exterior, loveste alt mal de pamant, ca in final sa se rastoarne. Din pacate, aceasta a fost finalul raliului pentru echipajul cu numarul 19 de concurs.

“Din pacate, e final de raliu pentru noi. Am avut un ritm excelent si dupa dezamagirea de dimineata, cand nu eram multumit de masina si de timpi, ne simteam amandoi excelent pe probele speciale. Abandonul a venit fara sa fortam sau sa riscam, din pur ghinion din punctul meu de vedere. Si eu si Rares suntem bine dupa rasturnare, dar masina a suferit daune prea mari ca sa mai putem continua. Mi-ar fi placut sa continuam si sa parcurgem si probele speciale din ziua secunda, sa ne luptam pentru victorie pana la final.” a spus Csongor.

Suzuki-ul Swift a suferit daune importante si va trebui sa treaca printr-un proces complex de reparatie, acest lucru oferind optiunea de a regandi ultimul raliu al sezonului 2017. Astfel, echipajul ia in considerare schimbarea masinii de concurs pentru Raliul Sibiului, dar urmeaza o perioada grea, in care trebuie cantarite bine optiunile pentru a acoperi costurile suplimentare si pentru a lua cea mai buna decizie pentru sezonul urmator. “Imi pare rau ca s-a terminat raliul asa pentru noi. Imi doream sa mentinem ritmul bun si sa recuperam timpul pierdut pe primele doua probe. Totul era perfect si ne simteam foarte bine in masina, dictarea si evolutia erau foarte bune. Daca ma gandesc la partea pozitiva, sunt multumit de ritmul avut si ma gandesc ca acest eveniment ne va deschide alte oportunitati.” a incheiat Rares.

In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.

Leave a Reply