Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Cristi Timisica: “Mai mult ca sigur voi continua in sezonul urmator cu Dacia Sandero”

Continuam seria interviurilor de dupa sfarsitul sezonului competitional, iar de aceasta data am discutat cu un nou nume care si-a facut simtita prezenta in acest an in cadrul Cupei Dacia, un tanar pilot care a avut o evolutie constanta si progresiva pe parcursul sezonului. Cristi Timisica a incheiat anul 2017 cu poate cea mai buna evolutie a sa din cariera, aratand inca de acum ca poate avea pretentii si mai mari in urmatorul an.

 

RallyMax: Salutare Cristi! Ne bucuram sa stam de vorba pentru prima oara. Pentru inceput, ne dorim sa te cunoastem mai bine, asa ca poveste-ne putin despre tine si cum ai ajuns in lupta cu secundele in Campionatul National de Raliuri?

Cristi Timisica: Salutare tuturor! Povestea mea in lumea raliurilor incepe cum poate a inceput pentru majoritatea dintre noi, fiind spectator pe marginea probelor speciale inca din copilarie, alaturi de parintii mei. Nu pot spune cu exactitate ce m-a facut sa iubesc atat de mult acest sport, cu siguranta fiind un cumul de mai multi factori. Usor, usor, timpul a trecut si am inceput sa merg din ce in ce mai rar la raliuri, „febra” insa ramanand inauntrul meu. Odata cu venirea unui prieten in tara, am urmat cursurile unei scoli de pilotaj, iar de aici a fost un singur pas pana cand sa ma trezesc intr-o masina de curse, la startul ultimei etape de CNVC din 2016, la incurajarile lui Nicu Enache. Si cum nimic nu este intamplator, acolo l-am cunoscut pe Vali Porcisteanu, sub indrumarea caruia am debutat in CNR.

RallyMax: Ai evoluat in acest sezon alaturi de simpaticul Mihai Capet, alaturi de care ai reusit sa obtii timpi buni pe unele probe speciale, nesansa facand insa sa nu obtineti rezultatele dorite. Totusi, cat de importanta este pentru tine relatia pilot-copilot?

Cristi Timisica: Desi rezultatele poate nu au fost pe masura efortului, pot spune impacat ca as prefera oricand sa am timpi cat mai buni pe probe, in dauna unui rezultat poate mai favorabil. Desi nu am o experienta prea mare, consider ca cel mai important lucru pe care ti-l poate oferi un copilot este increderea. Daca la aceasta se adauga si o doza de nebunie, cred ca aceasta este reteta perfecta pentru mine. Bineinteles, o relatie de prietenie este obligatorie intr-o oarecare masura, zona in care Mihai a excelat.

Foto: Rallyphoto.ro

RallyMax: Desi ai debutat doar in acest an in CNR-D, ai fost rapid cooptat in echipa lui Vali Porcisteanu, DTO Tellur Rally Team. Cum te-ai simtit atunci cand un fost campion national absolut ti-a oferit aceasta sansa?

Cristi Timisica: Am fost foarte incantat atunci cand Vali mi-a propus sa “alerg” in aceeasi echipa cu el, totul fiind cu atat mai surprinzator fiindca propunerea a venit cu doar cateva zile inainte de start. Cred totusi ca pariul lui a dat rezultate in cele din urma si astfel am reusit sa ii multumesc pentru increderea acordata.

RallyMax: Ce parere ai despre organizarea etapelor de raliu din campionatul national, care a fost etapa ta preferata, proba si cea mai amuzanta amintire a sezonului?

Cristi Timisica: Neavand prea multi termeni de comparatie, ma pot declara multumit de organizarea etapelor, in sensul ca nu m-am lovit de vreun obstacol care sa imi afecteze evolutia pe probe. In privinta unei etape favorite, imi este destul de greu sa aleg, fiecare avand o incarcatura emotionala diferita. Totusi pot spune ca m-am simtit cel mai bine la raliurile de asfalt, drept urmare trebuie sa aleg dintre Cluj si Sibiu, Clujul fiind un raliu complet in opinia mea, insa cum eu la Sibiu ma simt ca acasa, pot doar sa il aleg pe acesta, desi probele nu au fost pe gustul meu. Cat despre proba favorita, am observat ca ma simt cel mai bine pe probele de viteza, insa le prefer si pe cele lungi. Fiecare raliu a avut cate o proba care sa ma impresioneze, printre care Cheia sau Lueta, insa daca ar fi sa aleg, atunci ar fi Dangau.

Daca a fost dificil sa aleg etapa sau proba favorita, atunci imi este imposibil sa aleg cea mai amuzanta amintire, intreg sezonul fiind presarat cu astfel de momente.

RallyMax: Ce iti propui pentru viitor? Vei ramane la unul dintre modele Dacia sau incerci sa faci trecerea spre o alta marca/clasa?

Cristi Timisica: Mai mult ca sigur voi continua in sezonul urmator cu o Dacia Sandero, fiindca eu consider clasa 9 ca fiind ideala pentru mine, prin prisma concurentei. De asemenea, mai am foarte multe de invatat de la Sandero, o masina de care pot spune ca m-am indragostit.

Foto: RallyCow

RallyMax: Spune-ne te rugam cine au fost favoritii tai in lumea raliurilor din Romania si nu numai? Cum este sa il ai pe Vali Porcisteanu coleg de echipa?

Cristi Timisica: Copil fiind, favoritul indiscutabil a fost Titi Aur, el probabil fiind una dintre motivatiile care m-au adus intr-un final pe acest drum. Totusi, idolul meu a fost si va ramane Colin McRae. Insa cei cu care pot spune ca “am crescut” au fost Vali Porcisteanu si ceva mai tarziu, Bogdan Nastase. Si dupa cum mi s-a demonstrat ca nimic nu este intamplator, am ajuns ca in sezonul meu de debut, sa fac parte din aceeasi echipa cu ei, la revenirea amandurora in campionat. Este un sentiment foarte placut sa il ai pe Vali coleg de echipa, fiecare sfat primit fiind acceptat fara urme de indoiala, iar fiecare impulsionare avand un impact foarte mare asupra mea, desi cel care m-a impins cel mai mult a fost Bogdan, fapt pentru care ii si multumesc.

RallyMax: Cristi, iti multumim pentru raspunsurile acordate si te felicitam pentru ritmul avut in acest sezon! In final, ai cuvantul.

Cristi Timisica: In primul rand, multumesc pentru timpul acordat si felicitari pentru ceea ce faceti! Le multumesc prietenilor si familiei pentru sustinere si incurajare, lui Mihai Capet pentru sprijinul neconditionat si pentru tot ce m-a invatat, lui Vali Porcisteanu pentru grija pe care a avut-o fata de mine si nu in ultimul rand, lui Bogdan Nastase, fara de care evolutia mea cred ca ar fi fost mult mai lenta. In final, multumiri partenerilor pentru increderea acordata: Azochim, Casa Pescarilor Lunca, Bucur Rally&Tuning si Sparco-Shop.

Leave a Reply