Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Sorin Badea: “Ne pregatim sa ridicam semnificativ ritmul incepand cu urmatoarea etapa”

Credit foto: Motorsport XSperience

Sezonul 2018 a adus schimbari competitionale pentru Sorin Badea: dupa ce anul trecut a luat startul cu un Hyundai i20 R5, pilotul a pornit in prima etapa CNR-D din acest sezon, Raliul Brasovului, pe un Ford Fiesta R5 alaturi de un nou copilot – Dorin Pulpea. In conditiile dificile de la Brasov, echipajul a obtinut locul 6 in clasamentul general, planurile pentru 2018 fiind sa participe la inca 3 etape: Transilvania Rally, Raliul Aradului si Raliul Iasului. 

 

RallyMax: Salutare Sorin! Un nou sezon, un nou inceput. Cam asa am putea numi in cateva cuvinte echipajul #11 Sorin Badea – Dorin Pulpea. Cum a fost pentru voi cursa brasoveana, un raliu care si-a confirmat predictia de “Monte-Carlo de Romania”?

Sorin Badea: Salutare RallyMax, salutare cititorilor vostri pasionati de raliuri!!! Un nou inceput alaturi de Dorin Pulpea e o veste buna pentru mine, suntem bine impreuna in masina #11, comunicam foarte bine, ne amuzam uneori de ce ni se intampla noua sau celor din jur, dar in permanenta ne sustinem reciproc si incercam sa avem o prestatie cat mai buna impreuna. Cursa de la Brasov a fost dificila, dar nu mai mult decat am anticipat, de fapt “Babarunca” si “Cheia” au marcat serios desfasurarea cursei si clasamentul, aici ma refer inclusiv la abandonul ghinionist a lui Giri (Dan Girtofan), care daca ar fi ramas in cursa pana la sfarsit, sunt sigur ca ar fi generat o alta desfasurare a raliului pe ultimele 4 probe speciale. De fapt suprafetele de rularede pe “Babarunca”/”Cheia” au fostdificile din cauza temeperaturii scazute si aderentei imprevizibile pe fiecare km din cei 54 cumulati de pe cele 2 Probe Speciale; in aceste conditii apetitul meu pentru risc a fost scazut, in mod special pentru ca mi-am dorit sa ajung la finalul aceastei probe foarte tehnice care in conditii de aderenta mult mai buna m-a invins (abandon) in 2017, cand am fost prea exuberant. I-am remarcat pe aceste 2 probe pe Norbert si Francesca Maior (Peugeot 106 NRA) care au facut spectacol si mare iures in Campionat si in peluza cu timpii realizati pe aceste 2 probe, de altfel la sfarsitul cursei i-am imbratisat pe cei 2 frati si i-am felicitat cu mare drag si respect. Pentru noi locul 6 in Clasamentul General la finalul Raliului Brasovului 2018 este un rezultat rezonabil, in mod clar un rezultat pe care se poate construi un scenariu de progres pentru echipajul #11 incepand chiar de la urmatoarea etapa.

RallyMax: Daca in 2017 ai concurat, in premiera pentru Romania, la bordul unui Hyundai i20 R5 alaturi de Botond Csomortani, 2018 te-a regasit intr-o formula complet noua, pilotand un Ford Fiesta R5 si avandu-l in dreapta pe bunul tau prieten, Dorin Pulpea. Cum de ai facut aceste schimbari majore?

Credit foto: RallyPhoto

Sorin Badea: Nu e simplu de explicat, dar voi incerca…Hyundai i20 R5 este din punctul meu de vedere masina aproape perfecta pentru performanta in rally, dar are nevoie de (cel putin) 2 ingrediente indispensabile pentru a putea fi utilizata la potentialul ei – 1: foarte mult timp si multi kilometri de teste si personalizare a set-up-ului inainte de Campionat si 2: multa precizie in exploatare pe PS in timpul Campionatului. La ambele ingrediente eu personal sunt deficitar – nu am nici timp si nici sustinerea financiara suficienta pentru a petrece cateva sute de ore/an in Hyundai, iar pilotajul meu, desi ma straduiesc mult, nu este intotdeuna cel mai exact, nu cred ca a fost niciodata…

Boty (BotondCsomortani) a fost si ramane un prieten foarte bun si foarte drag mie, chiar daca nu mai suntem amandoi in aceeasi masina de curse. Revenirea la Fiesta R5 este oarecum fireasca, e masina in care ma simt ”acasa” iar Bernini Rally ma sustine tehnic foarte bine in aceasta alegere.

RallyMax: Cum a fost duelul in cadrul clasei 2, acolo unde nu mai putin de 8 modele R5 si-au facut aparitia la startul raliului?

Sorin Badea: Duelul de fapt a fost mai ascutit in primele 4 probe, cand la un moment dat erau 4 masini in interval de cateva zecimi de secunda…atunci am inteles ca cineva din fata nu va termina cursa…Noi am identificat cine sunt cei cu care ne vom “bate”pentru puncte in Campionat in 2018 si ne pregatim sa ridicam semnificativ ritmul incepand cu urmatoarea etapa. Va fi probabil chiar mai interesant decat la Brasov sa fim competitori la Transylvania Rally,  o cursa lunga si complicata care se va desfasura acasa la 2 dintre Campionii Romaniei din ultimii 2 ani care sunt si colegi de echipa NRA si in acelasi timp challengeri pentru suprematia in Campionat in 2018, nu vreti sa ratati acest spectacol!  

RallyMax: Suntem curiosi daca aceasta cursa a fost cea mai grea datorita conditiilor meteo extrem de schimbatoaare, cu Shakedown pe zapada/gheata, prima zi de concurs pe ud, iar duminica gheata/soare?

Sorin Badea: Nu stiu daca aceasta cursa a fost chiar “cea mai grea”, insa a fost cu siguranta una dintre cele mai riscante prin care am trecut fara evenimente, am explicat deja de la inceput care a fost feelingul meu pentru cursa de la Brasov din weekend-ul trecut.

RallyMax: Cum vezi in acest moment nivelul Campionatului National de Raliuri Dunlop, avand in vedere ca la startul Tess Rally 47 au fost 90 de echipaje inscrise?

Sorin Badea: Este fara indoiala un succes ca la prima etapa din CNRD s-au aliniat la start atat de multe masini, mai ramane totusi mult de recuperat fata de nivelul din tarile chiar din apropiere (Ungaria, Austria, Cehia), cu o cultura mai avansata in automobilism sportiv, atat la cantitate cat si /sau mai ales la calitate, la cresterea valorica a

Credit foto: RallyPhoto

prestatiei sportive. Este un proces lung, inceput la noi in urma cu multi ani, progresul este incontestabil insa mai este cale lunga. Sunt necesare strategii institutionale coerente sub coordonarea FRAS, oameni curajosi si pasionati, ceva mai mult pragmatism, in mod cert investitii importante si probabil multi ani de munca!!! nu credeti?

RallyMax: La sfarsitul cursei brasovene ai anuntat faptul ca te vei afla la startul urmatoarei etape, Transilvania Rally, in aceeasi formula. Concret, care sunt planurile pentru intreg sezonul 2018?

Sorin Badea: Programul competitional in CNRD pentru echipajul nostru a fost agreat impreuna cu sponsorii nostri, Hill’s prin Maravet, pentru 4 etape: 2 de asfalt si 2 de macadam, respectiv Brasov, Cluj-Napoca, Arad si Iasi. In cazul in care vom dezvolta noi parteneriate este posibil sa adaugam programului nostru competitional inca o etapa interna si probabil o etapa (ronda) in Italia. Astazi avem cert 4 etape.

RallyMax: Sorin, iti multumim pentru raspunsurile acordate si te asteptam cu drag la Transilvania Rally!

Sorin Badea: Eu sunt cel care trebuie sa va multumeasca pentru oportunitatea de a ma adresa publicului RallyMax, cu permisiunea voastra doresc sa folosesc aceasta ocazie pentru a saluta inca odata efortul superb al spectatorilor, al fanilor si reprezentantilor presei care ne-au urmarit “pe viu” pe probele brasovene in conditii de iarna adevarata; tuturor va dau intalnire la Cluj in primul weekend din luna Mai pentru urmatoarea cursa, Transilvania Rally – etapa Europeana (TER).  Pe curand! 

Leave a Reply