Bucur Tuning

Like us…

Wallpaper of the Hillclimb

Asfaltul Harghitei este scena actului cinci al Campionatului National de Raliuri Dunlop 2018

  • MOL partener al Raliului Perla Haghitei 2018
  • Recomandari pentru spectatori
  • Opinia principalilor protagonisti despre traseu si obiectivele personale

Raliul Perla Harghitei 2018, etapa a cincea a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2018 se anunta ca fiind cel mai important eveniment de motorsport al acestei veri. Raliul Perla Harghitei conteaza ca etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2018, a Campionatului National de Raliuri pentru Vehicule Istorice Dunlop 2018, a Campionatului National Rally 2 Dunlop 2018, si este organizat in conformitate cu Codul Sportiv International FIA 2018 si cu Regulamentul Sportiv pentru Raliuri Regionale FIA 2018.

Calitatea organizarii, numarul mare de spectatori prezenti la fiecare editie si aprecierile din partea publicului si a concurentilor au atras anul acesta un nou partener, respectiv MOL Romania care revine astfel in campionat dupa o absenta de peste 13 ani. „Lumea motorsportului ne este aproape prin specificul activitatii noastre si ne bucuram sa fim parteneri ai unui eveniment important din cadrul Campionatului National de Raliuri 2018. Aceasta competitie sportiva inseamna performanta, pasiune si curaj, elemente pe care si noi le integram in activitatea noastra, zi de zi. Astfel, am dezvoltat o gama de carburanti de inalta calitate, cu proprietati imbunatatite, care asigura o curatare mai eficienta a motorului, concomitent cu o protectie de durata. Carburantii MOL EVO sunt cel mai potrivit partener pentru acest tip de competitii intense in care masina trebuie sa performeze impecabil. Le uram succes participantilor si, cu siguranta, vom asista la un eveniment memorabil”, a declarat Levente Borvíz, Head of Retail MOL Romania.

„Toata suflarea automobilistica din zona asteapta cu nerabdare Raliul Perla Harghitei pentru a vedea maiestria pilotilor, si pentru a lua contact cu masinile de curse in parcul service. Suntem pregatiti sa oferim spectatorilor impreuna cu sportivii un show pe cinste mai ales cu proba superspeciala Arpad  Dietrich care anul aceasta are o configuratie noua, mai frumoasa, iar pentru sportivi mai relaxanta si totodata mai tehnica. Va asteptam cu drag la Odorheiu Secuiesc si in judetul Harghita pe probele speciale.” – Csaba Ferencz, Presedinte Club Maxx Racing, organizator al raliului. 
 
Desfasurat in plina vara, intr-o zona de munte bogata in paduri si izvoare de apa minerala, Raliul Perla Harghitei atrage in fiecare an zeci de mii de spectatori care vin sa se bucure de spectacolul sportiv, dar si sa petreaca un weekend de neuitat in natura. Pozitionarea geografica in centrul tarii, probele speciale cu multe zone deschise, posibilitatile oferite publicului de a urmari sectoare lungi si combinatii de viraje spectaculoase fac din acest raliu unul dintre cele mai apreciate de catre spectatorii sositi din toate colturile tarii.

Unul dintre raliurile de traditie ale Romaniei, ajuns acum la editia cu numarul 26, Raliul Perla Harghitei se desfasoara intre 13 si 14 iulie pe un traseu 100% de asfalt avand cartierul general in municipiul Odorheiu Secuiesc.
Pentru editia 2018, origanizatorii au pregatit un traseu cu o lungime totala de 417km, din care 122km distanta de parcurs a probelor de clasament. Sunt in total 12 probe de clasament din care 6 probe speciale distincte, fiecare dintre ele oferind concurentilor, dar si publicului zone deosebit de spectaculoase. Iata recomandarile organizatorului:

  • PS 1 Bucin (29,05 km), proba regina este cea mai lunga proba speciala din CNRD 2018. Startul probei este la iesirea din comuna Praid spre Gheorgheni (DN 13B), iar sosirea este pozitionata in apropierea localitatii Borzont. Pe concurenti ii asteapta o urcare de cca 19 de km (de la altitudinea de 503 m) de la Praid pana la Pasul Bucin (1198 m), apoi urmeaza o coborare de 10 km pana la Borzont (855 m altitudine). Sunt multe zone, unde spectatorii pot urmari concurentii, in special pe urcarea dinspre Praid unde sunt si suficiente locuri de parcare. O locatie speciala ar fi Pasul Bucin, cu multe parcari, dar si restaurante. Coborarea spre Borzont este cu multe viraje de tip ac de par, insa cu foarte putine locuri de parcare, respectiv zone sigure pentru spectatori. Recomandam spectatorilor prima parte a probei (primii 4-5 km) si Pasul Bucin pentru a urmari spectacolul sportiv.
  • PS 2 Liban (11,88 km). Startul probei este in apropierea comunei Suseni pe DJ 138. Prima parte a probei este in urcare pana la Pasul Liban, iar partea a doua este in coborare, cu multe viraje rapide. Pentru spectatori recomandam Pasul Liban, pe platou sunt locuri de parcare, respectiv prima parte a probei, urcarea dinspre Suseni.
  • PS 3 Dietrich Árpád (1,8 km). Superspeciala Raliului Harghitei se va desfaaura in zona ultracentrala a municipiului Odorheiu Secuiesc. Traseul a fost desenat in apropierea parcului de service, startul fiind din Piata Primariei.
  • PS 4, 7, 10 Valeni (6,44 km). Este o proba scurta, insa este foarte virajata cu urcari si coborari. Spectatorii pot parca masinile la cele doua intrari spre satul Chinusu, respectiv in zona stopului probei.
  • PS 5, 8, 11 Sanpaul (6,27). Cea mai scurta proba dupa superspeciala, dar si cea mai rapida. Startul probei este in apropierea pescariei Sanpaul pe DJ 131, prima parte este in urcare cu viraje rapide si spectaculoase terminand cu un viraj in ac de par, dupa care incepe o coborare pana la intersectia DJ 132. Ultima parte a probei este foarte rapida,sosirea fiind la intrarea comunei Craciunel. Recomandam spectatorilor zona pescariei, platoul aflat la jumatatea probei si intersectia DJ 131 cu DJ 132, unde sunt zone si pentru a parca masinile.
  • PS 6, 9, 12 Lueta (13,73). Una dintre cele mai spectaculoase probe speciale din CNRD. Startul este situat la iesirea comunei Lueta pe DC 29 si este in panta. Proba este foarte ingusta, cu foarte multe viraje. Prima parte este in urcare, dupa care urmeaza o coborare pana la Baile Chirui, dupa care se urca pana la Kalibásko, intersectia cu DN 13A. Recomandam spectatorilor zona platoului Lueta, in apropierea startului, zona denumita Asszonybosszantó si Baile Chirui. In ultima parte a probei nu sunt zone pentru spectatori, drumul trecand printr-o zona impadurita.

Fiind pozitionat in calendar la jumatatea campionatului aici se poate decide partial soarta titlurilor puse in joc. Mai mult, prin caracteristicile sale, cu succesiunea de probe tehnice si rapide, Raliul Perla Haghitei este dedicat pilotajului si mai putin jocurilor „tactice” protagonistii fiind obligati sa atace de la inceput pana la final. Iata care sunt obiectivele si probele preferate de catre principalii concurenti prezenti la start:
 
Simone Tempestini:  „Raliul de la Harghita are un asfalt placut fiind un raliu unde este nevoie de o precizie ridicata la pilotaj. Majoritatea probelor sunt scurte si nu permit greseli, daca pierzi timp numai recuperezi. Odorheiu Secuiesc este un oras care de fiecare data ne-a primit frumos si a fost o placere sa fim acolo. Desi este un oras mic, pasiunea pentru motorsport este una foarte mare. Dintre probe imi place Lueta, dar si Sanpaul pentru ca este foarte buna pentru spectatori. Obiectivul meu este sa castig, dar sigur ca nu va fi usor.”
 
Vali Porcisteanu: „Imi doresc sa pastrez prestatiile bune de la ultimele doua etape de macadam. Am inceput sa am incredere in masina si sa o exploatez mai bine. Mai sunt fineturi de reglat dar sper sa continui „setarile” odata cu etapa de la Harghita. Imi doresc sa nu ploua pentru a ne putea bucura de prezenta cat mai multor spectatori pe marginea probelor. Imi doresc un ritm bun si o viteza cat mai mare. Am fost mereu un fan al acestui raliu, dar eu fiind un impatimit al macadamului mi-ar fi placut sa parcurg cu R5-ul probele superbe din trecut. Imi plac si probele de asfalt, cele din ziua secunda fiind foarte tehnice. Trebuie sa trecem insa cu bine de prima zi si evident sa incheiem ziua cu un super spectacol pe superspeciala din centrul orasului unde sper sa reusesc un schratch.”
 
Dan Girtofan: „Un raliu frumos cu probe cel putin, Libanu si Lueta, foarte tehnice si frumoase, restul fiind de viteza. Configuratia e frumoasa, raliul fiind usor accesibil pentru spectatori. Asteptam sa facem un rezultat mai bun decat pana acum. Anul trecut am pierdut pe ultima proba si vrem sa ne luam revansa. Imi plac toate probele, sunt curios insa cum va fi cea lunga. Poate face diferenta.”
 
Bogdan Marisca: „Apreciez foarte mult Raliul Harghitei, mai putin lungirea unor probe, respectiv Valeni, cu o sosire in linie dreapta nejustificat de lunga. Bucin este o proba grea, mai ales daca vremea devine schimbatoare, dar pentru mine Lueta e cea mai importanta si cea mai tehnica, una dintre cele mai frumoase probe din campionat. Mergem fara miza, si ne dorim sa ajungem la final fara probleme. Un raliu placut, iar spectatorii din zona merita cu prisosinta aceasta poveste.”
 
Titi Aur: Nu am concurat decat partial pe unele probe de aici cu aproape cinci ani in urma in conditii de vreme rea. Oricum, apreicez negativ orice raliu pe asfalt, mai ales ca in varianta de macadam Raliul Haghitei avea niste probe extraordinare. In opinia mea ar fi fost bine sa ramana de macadam. Din probele actuale am facut Praid (actualul Bucin) in Raliul Tirgu Mures, o proba  de mare viteza. Aceasta este si proba mea preferata. Obiectivul meu este sa trec cu bine de acest raliu, m-am acomodat cu masina si sper sa ma apropii si mai mult de limita, desi a fost mai greu decat mi-am imaginat. Vreau sa ma tin aporoape de locurile bune.”

Alexandru Pitigoi: „As fi foarte multumit sa termin in primii sase in clasamentul Open. Avand in vedere tipul probelor, masinile celorlalti concurenti si valoarea pilotilor, aceasta ar fi o clasare buna in conditii normale. Mi-a placut intotdeauna Raliul Harghitei atat pe macadam cat si pe asflat. Apreciez atmosfera, traseul, complexitatea probelor si publicul. Probele de asfalt sunt variate, cele de a doua zi fiind total diferite de cele din prima zi, mai inguste si mai putin rapide. Proba mea favorita este Bucin, desi nu am reusit inca sa o parcurd integral (in 2016 am abandonat cu 1km inainte de sosire, iar in 2017 a fost anulata). Este proba cea mai lunga si cea mai potrivita pentru masina mea.”
 
Clasament general CNRD 2018 dupa 4 etape:
1. Simone TEMPESTINI          124
2. Valentin PORCISTEANU     121
3. Dan GIRTOFAN                     93
4. Bogdan MARISCA                 66
5. Manuel MIHALACHE           54
6. Constantin AUR                      47
7. Gergo SZABO                         35
8. Florin TINCESCU                  22
9. Sorin BADEA                         21
10.Alexandru PITIGOI               19

Pentru mai multe informatii legate de progamul evenimentului, accesati www.raliulharghitei.ro

Raliul Perla Harghitei este organizat cu sprijinul Consiliului Judetean Harghita, Primaria Odorheiu Secuiesc, Primaria Lueta si al partenerilor: Perla Harghitei, MOL Amigo&Intercost, Toyota prin Eurocar Trading, Vikink, I.M.S., FAN Courier si a celorlalti parteneri Omniasig, Mastertent, Hotel Tarnava, Viaduct, Dancea&Asociatii, Septimia, Color Metal, Brother, VIP GSM, Skorpion Trans, L-Design, MG 400 KFT, FUL HUS KFT.

Parteneri media: Motor Clasic Magazin, hargitanepe, autorally, rallymax, rallymagazin, uh.ro, Kiss FM, Star Radio, Prestizs Magazin etc.

Leave a Reply