Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Prin Obiectivul Media: RallyCow: “Cand va exista dialog, atunci se vor putea intampla multe”

Continuam seria de materiale speciale dedicate persoanelor din media motorsportului din Romania, incercand sa aflam informatii de la cei care promoveaza prin imaginile lor competitiile autohtone. Speram sa primim idei noi de la cei care, la fiecare cursa, se afla pe marginea traseului de concurs si documenteaza fiecare moment spectaculos. 

 

In al doilea episod al seriei “Prin obiectivul media” – Stefan Bejenaru a.k.a. RallyCow:

RallyMax: Salutare! Suntem curiosi sa aflam care este povestea fiecaruia dintre voi si cum ati ajuns sa profesati in aceasta ramura a motorsportului din Romania?

RallyCow: Desi inca din copilarie am auzit zumzet de motoare pe drumul ce leaga Risnovul de Poiana Brasov, abia in 2010 am fost la o cursa completa, Raliul Aradului, cu un bun prieten pasionat pana in maduva oaselor de acest fenomen. Cochetam cu fotografia, iar dupa acel Arad am stiut ca panselutele, paianjenii si pozele cu rapita nu vor exista in portofoliul meu si ca fotografia auto va face parte din viata mea in anii care vor urma.

RallyMax: Multi fani ai raliurilor nu cunosc foarte bine ce presupune munca voastra si cum abordati fiecare cursa. Va rugam sa detaliati cum va organizati voi la curse, fie de raliu, fie de coasta, de la pregatiri si planuit cursa pana la fotografierea ei.

RallyCow: Pff, asta cu planificarea recunosc ca e un subiect tabu pentru mine, nu ma pot orienta in spatiu si, mai rau decat atat, nu tin minte, o fi un inceput de Alzheimer 😛 . Glumesc, dar la cursele din Romania este intuitiv unde vei sta, pentru ca se organizeaza cam aceleasi curse si trasee de ani de zile. Este foarte greu sa faci creatie, atata timp cat alergi ca un caine, vaca in cazul meu, sa prinzi cat mai multe probe, de teama de a nu da mai putin de 50 de imagini, asa cum dau colegii tai. Este aproape imposibil sa schimbi locurile de fotografiere atata timp cat niciun organizator nu pune pret pe media si nu are nici cea mai mica intentie sa comunice cu media. Media sunt dementii aia care stau in santuri si isi iau bolovani in cap si mai ales care ii incurca pe unii piloti si se cearta cu jandarmii. Media sunt baietii aia care alearga dupa un banut la fiecare inceput de cursa si care isi rup masinile pe macadam si umerii de la rucsacii burdusiti de lentile.

RallyMax: Au existat in ultimii ani mai multe mentiuni catre organizatori sau federatie venite din partea voastra, a foto-reporterilor. Ce credeti ca ar trebui imbunatatit la nivel organizatoric din punct de vedere mediatic?

RallyCow: As vrea sa raspund intr-o singura fraza… Daca FRAS si organizatorii nu isi dau seama ca Media, buna rea, le face evenimentul cunoscut, atunci este evident ca se gandesc la sine si atat.

RallyMax: Ce credeti ca ar trebui sa fie imbunatatit in relatia media – Federatie – organizatori, astfel incat munca voastra sa fie mai usoara si vizibila?

RallyCow: In momentul in care un organizator sau FRAS, va lua de mana un fotograf si vor merge impreuna pentru a stabili unde ar putea fi zonele spectaculoase, usor accesibile pentru publicul intr-o continua scadere si foarte bune de pozat, atunci toata lumea va avea de castigat, pana atunci vom da fotografii pilotilor cu grupuri de 4-5 spectatori, fotografii care vor demonstra sponsorilor ca investesc in ceva care nu e de viitor. Asta ca sa nu mai zic ca in acele fotografii spectatorii sunt rude si prieteni ai celor implicati in fenomen.

Cand va exista dialog, atunci se vor putea intampla multe, din 5 idei nebune, una poate si cizelata si pusa in practica.

RallyMax: Asa cum probabil ati aflat deja, Federatia va introduce, din nou, incepand cu 2018, coeficientii la etapele de raliu, care va fi alocat in functie de pozitia in clasamentul organizatorilor.Asadar, va rugam, sa faceti un clasament din punctul vostru de vedere, al etapelor din 2016.

RallyCow: Coeficientul este o treaba buna, ii face pe cei implicati sa isi dea interesul mult mai mult, ceea ce nu poate face decat bine acestui sport. In ceea ce priveste o ierarhie a etapelor aceasta este foarte greu de facut pentru ca este mult subiectivism, imi plac toate, mai mult sau mai putin au specificul lor si la urma urmelor cine sunt eu sa imi dau cu parerea despre ele, astea le avem si ne adaptam.

RallyMax: Care sunt etapele voastre preferate in ambele campionate si care au fost, din punctul vostru de vedere, cele mai frumoase etape in 2016?

RallyCow: Majoritatea sunt in jurul casei, astea imi plac, am costuri mult mai mici cu deplasari cu cazari si etc.

RallyMax: Ati avut ocazia sa participati la multe evenimente sportive unde pozele voastre ne-au incantat. Care ar fi cele mai frumoase amintiri/momente unde ati fost prezent ca fotograf?

RallyCow: Acropolis The Rally Of Gods – l-am prins de doua ori. Un cult al curselor cu miile de fani care era sablati de-a dreptul de pietris si nisip fin, box-uri frigorifice tixiste cu bere si aparate de facut frappe. Un contrast puternic intre atmosfera boema si fanii fanatici de-a dreptul.

RallyMax: Din punct de vedere al realizarii fotografiilor, unde va place mai mult sa fiti prezenti: raliu, coasta sau alta disciplina sportiva, si de ce?

RallyCow: Este atat de mult de povestit incat nu imi ajung cele 8 intrebari pe care le-ati trimis. Coasta e speciala pentru ca oamenii sunt mai aproape de fani si media, dar specacolul oferit de un raliu de macadam este unic. Este foarte important sa poti vedea ce se intampla afara si cu bucurie in suflet spun ca anul acesta am fost la cea de a zecea etapa in mondialul de raliuri. Organizatorii nostri si federatia ar face un exercitiu excelent participand la cat mai multe etape pentru a lua partile bune si a le pune in practica si la noi.

RallyMax: Care ar fi acel eveniment sportiv la care v-ati dori sa fiti prezent in calitate de fotograf acreditat?

RallyCow: Oioioioi, nu asta e evenimentul… dar de ce sa ne rezumam la unul singur: Finlanda, Mexic, Argentina, Australia… dar stai, Australia nu, ar exista pericolul sa nu ma mai intorc.

O galerie foto cu imagini ale vacutei motorsportului romanesc se gasesc in interiorul articolului

Leave a Reply