Bucur Tuning

Wallpaper of the Hillclimb

Like us…

Marco Tempestini: “Contractul cu TER e unul pe 3 ani, asa ca ideea noastra e sa crestem raliul in acesti ani”

Transilvania Rally promite spectacol in 2017, cu 160 de kilometri cronometrati si 14 probe speciale. Inclus in calendarul TER din acest sezon si cu un contract cu organizatorul international pe durata a 3 ani, raliul se preconizeaza a fi unul extrem de interesant pentru concurenti si spectatori, prin includerea tuturor probelor speciale clasice de asfalt de langa Cluj-Napoca, dar si printr-o lista lunga de inscrisi. 

RallyMax: Salut, Marco! Mai este putin pana la startul Transilvania Rally 2017, etapa care se anunta una importanta pentru motorsportul din Romania. Cum sta Napoca Rally Academy, organizatorul, cu pregatirile? 

Marco Tempestini: Salut RallyMax si tuturot pasionatilor de motorsport din Romania. Suntem in durata unor eforturi maxime de organizare in acest moment, aproape tot ce e important a fost rezolvat, dar sunt inca detalii de stabilit. Toata echipa, in acest moment, lucreaza la maxim pentru ca, dupa acest weekend lung, totul sa fie pregatit sa primim oaspetii si concuretnii din afara tarii si din tara. Suntem foarte ocupati, dar optimisti, si credem ca suntem aproape gata si zilele care raman pana la start sunt suficiente ca totul sa fie perfect pentru a avea un eveniment reusit. 

RallyMax: Prezenta la start va fi numeroasa, cu multe nume mari din Europa. Ce surprize au aparut, pe langa echipajele pe care deja le-ati dezvaluit? Cate echipaje din strainatate vor fi la start?

Marco Tempestini: Aseara s-au inchis inscrierile pentru Transilvania Rally, avem 80 de echipaje cu tot cu Rally2. Din pacate, in ultima saptamana, am avut cativa concurenti care au renuntat sa mai vina, deoarece au avut probleme la teste sau nu a mai fost posibil sa fie prezenti. Se pare ca 13 e numarul magic de straini: de la inceput am avut acest numar, apoi, pe masura ce unii se retrageau, altii se inscriau. Suntem multumiti de prezenta lor si de numele lor: vom avea 9 sau 10 R5 la start si asta e deja un succes, fiind masini de ultima generatie, care vor fi conduse de piloti foarte rapizi. E o surpriza faptul ca avem cateva Mitsubishi importante la start si masini de 2RM, inclusiv Luca Rosetti cu Toyota. Credem ca va fi un spectacol unic in Romania, poate il putem asemana cu ce a fost la Sibiul in anul in care a venit Mikkelsen. Credem ca e important si e beneficiul cel mai important al parteneriatului cu TER deoarece aduce concurenti “grei”, iar ei ar trebui sa aduca, la randul lor, spectacol si sa fie pentru Romania un nou capitol de motorsport european. 

RallyMax: Transilvania Rally propune un numar de 160 de kilometri, un record pentru Romania in ultimii ani, cu proba “Tarnita” revenita in program. Ce v-a facut sa includeti, din nou, aceasta speciala si cum ati descrie probele speciale, in care e inclusa si bucla de pe “Floresti”?

Marco Tempestini: Formatul cu aproape 160 de kilometri e cel agreat cu TER; toate celelalte raliuri din TER au minim 145 km si maxim 200 km. Deoarece e important ca probele sa fie diferite, am introdus “Tarnita” si am modificat perioada de desfasurare: Clujul era in iulie, cand Tarnita devine deja foarte circulata de turisti si persoane care doresc sa petreaca weekend-ul pe lacul de acolo si nu puteam sa inchidem proba in acel moment al anului. Puteam, dar nu ni se parea ok. Acum, la inceputul lui mai, “deranjul” va fi mult mai mic, deoarece Tarnita e o proba clasica, interesanta, cu multe schimbari de suprafata. Datorita acestei speciale, bucla de vineri e una rationala si interesanta pentru concurnti. Celelalte probe sunt clasicele de la Cluj, “Belis”, noua “Valea Fericirii” si clasicul “Dangau” in coborare.

Sportiv, aici se va decide raliul, dar eu cred ca va fi importanta si proba “Floresti”, care nu va fi usoara, asfaltarea facand-o mult mai dificila si tehnica. Proba e ingusta, are multe varfuri de panta, e rapida, cum sunt probele la noi. Am deci sa introducem acest modalitate circuit, cu startul cu cativa metri inainte de intersecitie. Concurentii vor merge pe o latura a buclei, iar in momentul cand vor ajunge la intersectia dinspre Cluj, se vor indrepta spre start din nou, ca apoi sa incheie din nou bucla spre strada Donath din oras, intr-o bucla completa. Amfiteatrul natural de la Floresti permite fanilor sa vada intre 3 si 4 masini in fiecare moment. Aduce un plus de spectacol, spectatorii pot vedea masinile trecand de 2 ori prin fata lor, iar daca vremea va tine cu noi, atunci va fi un spectacol adevarat si asteptam acolo foarte mult public deoarece vor fi amenajate parcari. Desigur, oamenii trebuie sa vina cu minim 1h30′ inainte de start, dar se poate parca in siguranta masina pe proba speciala. Ne asteptam ca “Floresti” sa fie cireasa de pe tort a acestui raliu si speram ca clujenii si florestenii sa inteleaga importanta acestei probe si sa accepte aglomeratia care se va forma pe alte drumuri datorita inchiderii acestui drum. 

Toate probele de la Cluj vor fi f interesante si sunt foarte curios sa aud comentariile echipelor din afara care vor vedea tiplogia de asfalt foarte rapid si tehnic de aici din Romania, diferit de asfaltul “traditional” din vestul Europei, din Italia, Franta, Elvetia. Va fi o publicitate si o promovare buna pentru raliul nostru si pentru campionatul nostru. 

RallyMax: Fanii au posibilitatea de a vedea cu usurinta spectacolul pe superspeciala din zona Cluj Arena si pe speciala “Floresti”. Cum planuiti sa-i aduceti pe spectatori pe marginea probelor?

Marco Tempestini: Fanii au acces la toate probele pentru ca toate de la Cluj sunt accesibile pentru ei. Sigur, cei mai putin pregatiti sa faca o excursie de o zi la munte, au posibilitatea de a vedea masinile de curse pe “Floresti” si vineri seara, pe intuneric, cat si sambata pe la pranz, cand vor fi cele 2 treceri. Deoarece proba inchide prima bucla si o deschide pe a doua, intr-un interval scurt de timp, oamenii vor vedea masinile trecand de 4 ori prin fata lor, la fel cum proba spectacol de la Cluj arena va fi intersanta. Chiar daca e o superspeciala, traseul va fi rapid si cu mai multe puncte tipice pentru un astfel de traseu de concurs: cu inversiuni, viraje stransa pentru rulat de-a latul. Mizam ca numarul clujenilor va fi mare, dar si a celor din apropiere, care sa vina sa se bucure de show-ul facut de pilotii din Romania si Europa. E important ca vremea sa fie cu noi; stim ca vremea influenteaza succesul raliului, pentru ca daca ploua, doar cei pasionati sunt prezenti, iar acest lucru face parte din regula jocului. Ultimele saptamani ne-au dat si noua probleme cu organizarea, probele de munte au suferit din acest motiv, dar acum speram ca publicul sa spuna DA si sa vina. 

RallyMax: Transilvania Rally este etapa TER in acest sezon, avantajele includerii in aceasta competitie fiind deja vizibile. Ce planuri are Napoca Rally Academy pentru viitor pentru etapa care se desfasoara la Cluj?

Marco Tempestini: Contractul cu TER e unul pe 3 ani, asa ca ideea noastra e sa crestem raliul in acesti ani si sa-l facem mai cunoscut, vizibil, interesant si pentru oras, si pentru automobilismul european. Deja organizatorii de la TER lucreaza foarte mult la editia 2018, se anunta cateva noutati importante: crearea TER istoric; deja am zis ca suntem interesati sa fim etapa si in acest campionat. Asta inseamna sa aducem alte masini frumoase pentru ochii pasionatilor din Romania. Tot acest fenomen e in crestere in Europa si asta cred ca va fi urmatoarea provocare. Daca anul viitor se confirma editia de anul acesta si campionatul va deveni mai cunoscut la nivel mondial, deja ajungem la un numar record pentru Romania si va fi un challenge foarte important pentru noi. De altfel, vecinii nostri de la Federatia din Ungaria ne-au lansat cateva mesaje in ultimele luni, vor fi prezenti oameni pentru ca in 2018 raliul sa faca parte din campionatul vecinilor. Daca aste se va intampla, ar trebui sa gandim total diferit, deoarece trebuie gestionat un numar de masini foarte mare si, de-o parte ne-ar placea aceasta provocare, dar pe de alta parte trebuie sa fim atenti ca tot ceea ce vom organiza sa fie ok si corect si noi sa fim pregatiti. Probabil din sapt de dupa raliu vom incepe sa lucram la editia 2018. 

RallyMax: In final, ce planuri are Napoca Rally Academy din punct de vedere sportiv la a doua etapa CNR-D?

Marco Tempestini: Din punct de vedere Sportiv, NRA nu vrea sa faca altceva decat exact ce a facut la Brasov, fara acea greseala tehnica pe care ne-am asumat-o si care ne-a displacut foarte mult, pentru ca o neatentie a redus rezultatul sportivilor nostri pe probe. Echipa a ramas fara puncte, Norbert la fel, ne pare rau pentru intreaga echipa si pentru Norbert in special, dar si pentru fani, deoarece acest lucru nu se asteapta de la noi. Greselile se intampla peste tot, inclusiv in WRC, la fel am patit si noi, am gresit si am platit pentru ea. Asa, revenim pe probe cu aceeasi atitudine pe care am avut-o la Brasov si speram ca rezultatele sa fie la fel si sa ramana in clasament. 

Leave a Reply